Gadżety reklamowe cieszą się rosnącą popularnością w marketingu. Dzieje się tak dlatego, że są to przedmioty o wielkiej różnorodności, ponadto, dzięki swojej atrakcyjności, cieszą się zainteresowaniem ze strony klientów. Potencjalni klienci zwracają uwagę na przedmioty atrakcyjne, efektowne oraz posiadające rozmaite dodatki. Im więcej dodatków, tym lepiej. Są jednak także gadżety przeznaczone dla odbiorców o nieco odrębnych gustach, ceniących nieco bardziej stonowane przedmioty. Przykładem gadżetów tego rodzaju mogą być filiżanki.
Dodatki są najczęściej dwa w przypadku filiżanek: nadruki oraz spodki. Filiżanki z nadrukiem ze spodkami to zatem gadżety kompletne, których szerokie zastosowanie jest ich największą zaletą. Nadruk jest elementem najbardziej zmiennym, tzn. może występować w nieograniczonej liczbie wzorów, rodzajów, w tym odrębnej wielkości, kolorystyce, zakresie, itp. Nadruk może być wyrażony słownie lub graficznie.
Natomiast spodek to element dodatkowy, którego wpływ na całokształt przedmiotu jest równie przemożny. Filiżanki z nadrukiem bez spodków wyglądają bowiem zupełnie inaczej, można czasami odnieść wrażenie, że są niedokończone lub że czegoś im brakuje. W przypadku modeli ze spodkami takiego wrażenia nie ma lub występuje w znacznie mniejszym zakresie. Połączeniem obydwu wspomnianych kwestii jest nadruk rozciągający się od filiżanki do spodka, dzięki czemu oba elementy tworzą spójną całość.
Filiżanki z nadrukiem ze spodkiem są także bardziej praktyczne. Dzięki spodkowi nie trzeba stawiać filiżanki na stole lub obrusie, nie ma też problemu z wyjęciem z filiżanki woreczki z herbatą. To praktyczne zastosowanie to niewątpliwie kolejny duży plus.
Nie można także nie zauważyć, że spodki mogą wręcz decydować o ogólnym wyglądzie kompletu, jaki stanowi filiżanka oraz spodek, nadając ton wyrazistości, kolorystyce oraz innym szczegółom. Z tego rodzaju szczegółów składa się całość, dlatego warto o każdy z nich zadbać. Spodki są zatem najdoskonalszym uzupełnieniem.